Stigma on Tour sluit zomer af met mooie video

Gepubliceerd: 03 september 2019

Vorig jaar stond fotograaf Marjolein Annegarn, zelf hiv-positief sinds 1986, met haar Stigma Project tentoongesteld op het Museumplein in Amsterdam tijdens de Wereld Aids Conferentie. Deze zomer ging ze on tour door het hele land. In deze video zie je een sfeerbeeld van het project.

Het stigma project omvat onherkenbare portretten van mensen met hiv. Ondanks dat je met hiv tegenwoordig net zo oud kan worden als ieder ander en je bij een onderdrukt virus het niet meer kan overdragen, heerst er nog steeds veel stigma. Door dit stigma durven mensen met hiv niet vaak open te zijn over hun status, zo ook de mensen op de foto’s.

De Hiv Vereniging heeft bijgedragen aan het project door de borrels te sponsoren tijdens de verschillende openingen door het land. Als vereniging voor mensen met hiv zien we die bijeenkomsten als ontmoetingsmogelijkheden voor mensen met hiv uit de regio.

Daarnaast waren voorlichters en bestuursleden aanwezig om samen met Marjolein de stem van mensen met hiv te laten horen.

De video is hieronder te bekijken.