Samenwerking Hiv Verenigng en Voice News Magazine

Gepubliceerd: 12 juli 2018

Dat het stigma op hiv en taboe op spreken over seksualiteit grote belemmeringen zijn voor het bereiken van mensen met migratieachtergrond is geen nieuws. Dat we grote stappen zetten om hier vanuit onze community van mensen met hiv verandering in te brengen wel!

Column, aangevuld met feiten

Vanaf augustus verschijnt in het online Voice News Magazine maandelijks een pagina in de huisstijl van de Hiv Vereniging met informatie geschreven vanuit het perspectief van mensen die zelf leven met hiv. En dat is nieuw. Geen preventieboodschap, geen safe seks, maar informatie, up-to-date, over leven met hiv. Iedere maand schrijft Eliane Becks Nininahazwe een column over een bepaald thema en wij vullen dit aan met de feiten in het kort. Zo kunnen we maandelijks informatie kwijt die na een jaar de kennis over hiv bij de lezers een stuk actueler heeft gemaakt en, naar wij hopen, de bespreekbaarheid van het onderwerp hebben bevorderd.

Positive Prayer

En natuurlijk noemen we de website en het Servicepunt, waar mensen terecht kunnen met al hun vragen over leven met hiv. De aftrap is al gegeven door Pastor Elvis, de uitgever en een bevlogen man als het gaat over acceptatie van mensen met hiv en het uitdragen dat hiv geen staf van God is. Hij heeft in de juli editie van The Voice News Magazine de activiteit Positive Prayer op de Positively Dutch stand aangekondigd en drie pagina’s gewijd aan de komst van de Internationale Aids Conferentie naar Amsterdam.

The Voice News Magazine is in het Engels, speciaal bedoeld voor mensen afkomstig uit Afrika en woonachtig in Nederland. Het is online beschikbaar en wordt breed gelezen en hoog gewaardeerd. Eliane Becks won al een keer The Voice Achievers Award, een aanmoedigingsprijs en erkenning voor Afrikanen in Nederland die zich op een bijzondere manier verdienstelijk maken. We zijn als Hiv Vereniging heel blij met deze goede samenwerking.