Genezing van hiv? Overstappen op andere hiv-medicatie? Jouw mening telt!

Gepubliceerd: 25 oktober 2018

Academische ziekenhuizen, Aidsfonds, de Hiv Vereniging, hiv-behandelaren en hiv- verpleegkundigen starten samen het nationaal initiatief NL 4 Cure om onderzoek naar genezing van hiv te versnellen. De Hiv Vereniging brengt bij dit initiatief het perspectief van mensen die leven met hiv in: Hoe belangrijk zou het voor jou zijn als je kunt genezen van hiv? En waarom is dat belangrijk? Via deze link kun je in tien minuten anoniem de vragenlijst met meerkeuzevragen invullen.

Daarnaast stellen we je vragen over de hiv-behandeling: welke aspecten vind je belangrijk als je overstapt op andere hiv-medicatie? Hoe kijk je aan tegen vernieuwingen in de hiv-behandeling, zoals generieke hiv-medicatie en hiv-behandeling met twee werkzame stoffen? De antwoorden helpen de Hiv Vereniging om goede informatie hierover te verstrekken, bijvoorbeeld via de website en het ledenblad, en als we weten hoe mensen met hiv aankijken tegen de hiv-behandeling is dat behulpzaam in contacten met internisten en hiv-verpleegkundigen.

Dit is een onderzoek van de Hiv Vereniging in samenwerking met Janssen en ViiV Healthcare, twee makers van hiv-medicatie, die dit onderzoek ook financieren. Gegevens over individuele respondenten komen niet in het onderzoeksrapport en worden op geen enkele manier gedeeld. Het onderzoeksrapport, dus zonder gegevens over individuele respondenten, wordt gedeeld met iedereen die daar belangstelling voor heeft.