Laatste column The Voice News Magazine

Gepubliceerd: 08 juli 2020

Ondertussen is de laatste column uitgekomen die wij publiceren in The Voice News Magazine en deze keer van William Matovu. De Hiv Vereniging is een samenwerking aangegaan met The Voice News Magazine en heeft voor dit jaar nieuwe columnisten gevonden, Lucy en William. Twee activisten uit de hiv-community die tijdens de Wereld Aids Conferentie in Amsterdam in contact zijn gekomen met de Hiv Vereniging.

De Laatste column van dit jaar is van William. Hij heeft een eigen organisatie in Uganda, namelijk Love to Love organisation. Een grassroot gemeenschapsorganisatie dat zich inzet om weeskinderen met hiv te versterken in hun eigen zelfredzaamheid. Daarnaast is William muzikant en zet hij zich in om de n=n-boodschap uit te dragen in Uganda. In deze column vertelt William over zijn eigen reis naar acceptatie en hoe hiv vanaf zijn geboorte een rol in zijn leven speelt. pdf Je leest de column hier. (783 KB)

The Voice News Magazine is een tijdschrift dat vooral online, maar ook offline, beschikbaar is focust zich op nieuws uit verschillende landen in Afrika en is Engelstalig. Zoals ze op hun website aangeven willen ze met hun tijdschrift bewustzijn creëren onder Afrikanen en meer verbintenis aangaan tussen Afrika en de rest van de wereld. De Hiv Vereniging heeft besloten twee internationale hiv-activisten (Lucy en William) de column te laten schrijven om zo een divers beeld te laten zien van hiv in de wereld en daarmee ook een link te leggen met de Afrikaanse gemeenschap in Nederland om zo kennis over leven met hiv over te dragen.

Laatste column

Voorlopig is dit de laatste column die wij publiceren in The Voice News Magazine. De afgelopen 2 jaar hebben wij meerdere columns geplaatst en hebben daarmee verschillende communities in binnen- en buitenland bereikt met informatie over hiv. We willen de schrijvers bedanken voor hun bijdrages en The Voice News Magazine voor de prettige samenwerking.

Derde column The Voice News Magazine

Vierde column The Voice News Magazine met William Matovu