Pauline doorbreekt hiv-stigma in 'Het Mooiste Meisje van de Klas'

Gepubliceerd: 05 juni 2024

Pauline (49) is al jarenlang nauw betrokken bij de Hiv Vereniging o.a. als voorlichter op scholen en organisaties, Ook werkt ze mee aan workshops in ziekenhuizen om het stigma in de zorg te verminderen. En regelmatig vertelt ze haar verhaal in de media met als doel hiv te normaliseren en het stigma tegen te gaan. Pauline is prime time te zien in het televisieprogramma 'Het Mooiste Meisje van de Klas'.

Zichtbaarheid

Pauline hoort in 2006 dat ze hiv heeft, een paar dagen nadat ze doodziek op de Eerste Hulp van een ziekenhuis terecht komt. Gelukkig slaat de behandeling aan en knapt ze goed op.  Wat haar al snel opvalt is het stigma dat rust op het hebben van hiv. Ze bedenkt dat de beste manier om daar iets tegen te doen is jezelf uit te spreken en zichtbaar te zijn. Pauline meldt zich bij de Hiv Vereniging waar ze actief wordt als voorlichter en in verschillende media te zien en te horen is.

Rijk mens

'Ik heb een positieve invulling gegeven aan het feit dat ik hiv heb door er actief iets mee te doen', zegt Pauline in het televisieprogramma 'Het Mooiste Meisje van de Klas'. 'Ik heb naast geweldige pieken ook flink wat dalen gekend in mijn leven, maar ik ben er inmiddels van overtuigd dat je alles aan kan wat je op je bord krijgt. Ik ben nu het resultaat van de optelsom van al die levenservaringen. Dan ben je krachtig en veerkrachtig, dan ben je een rijk mens'.

Het Mooiste Meisje van de Klas

Dit programma terugkijken? Dat kan hier

Meer Pauline

Dankjewel lieve Pauline voor het delen van je persoonlijke verhaal op zo veel plekken.
Kwetsbaar, (veer)krachtig, kleurrijk en warm. Je bent een mooi, rijk mens!