Hiv en seksuele gezondheid tijdens het Midzomergracht festival

Gepubliceerd: 11 juni 2018

Hiv is anno 2018 een onderwerp waar nog steeds over gesproken moet worden. Zo raken ieder jaar in Nederland nog zo’n duizend mensen geïnfecteerd met hiv en is de laatste jaren een maatschappelijk debat over PrEP gaande. Daarom presenteert het Midzomergracht festival op dinsdag 19 juni een thema avond over hiv en seksuele gezondheid.

Tijdens deze avond is de documentaire PrEP&ME te zien, waarin drie mannen openhartig vertellen waarom ze PrEP slikken en wat het effect van de pil is op hun leven. Na de documentaire is er een gesprek met enkele hoofdpersonen uit de documentaire. Ook vertelt de Hiv Vereniging over n=n (niet meetbaar = niet overdraagbaar) en de campagne die zij hier over voeren. Ze tonen een nieuwe video over enkele stellen die leven met hiv en gaan met deze stellen in gesprek.

De gemeente Utrecht biedt een gratis Hepatitis B-vaccinatie aan en de bar van de Kargadoor is open voor drankje. Natuurlijk is er tijdens de hele avond veel ruimte voor vragen, discussie en gesprek met verschillende hiv-ervaringsdeskundigen, seksuele gezondheid professionals en de aanwezige bezoekers.

Waar en hoe laat

Kargadoor, Oudegracht 36, 3511 AP Utrecht
Inloop vanaf 19.00 uur, het programma is van 19.20 - tot 22.00 uur.
Bekijk het Facebookevent

De hiv-avond wordt georganiseerd door het Midzomergracht Festival in samenwerking met documentairemaker Tim Dekkers, Hiv Vereniging, de Kargadoor en het team Seksuele gezondheid van de gemeente Utrecht.