Regio Brabant in 2018

Gepubliceerd: 13 mei 2019

Regio Brabant organiseert verschillende bijeenkomsten voor mensen met hiv en direct betrokkenen. De doelgroep wordt bereikt door flyers, via informatie op de site van de Hiv Vereniging, ETZ Tilburg, Catharina Ziekenhuis Eindhoven, GGD West Brabant, GGD Midden Brabant, gaysauna’s en mond-tot-mond reclame.

Café Positief

Behalve in juli en augustus is er maandelijks een café-avond geweest in Tilburg. In juni stond deze in het teken van de barbecue, in december vindt er traditioneel een kerstborrel plaats. Daarkwamen respectievelijk 28 en 31 bezoekers. Op de reguliere café-avonden rond de 22 bezoekers.

power of love podium 250Aids2018

Het voornemen was om gezamelijk en met de vrijwilligers naar de Internationale Aids Conferentie in Amsterdam te gaan. Dat is helaas niet goed van de grond gekomen. Mensen zijn wel individueel naar de conferentie gegaan.

Tam-Tam

giraf 250Iedere tweede zaterdag van de maand is er een bijeenkomst voor hiv-positieve mensen met een migratie-achtergrond in Tilburg. In 2018 is een nieuwe opzet gemaakt voor de bijeenkomsten die in 2019 zijn gestart. Het concept van de workshopreeks 'Positief leven' wordt op een aangepaste wijze gebruikt.

Elk jaar wordt er voor de bezoekers van Tam-Tam een 'social day' georganiseerd. Dit om het onderling contact verder te versterken en mensen weerbaarder te maken. Social Day in 2018 heeft in de Beekse Bergen in Hilvarenbeek plaatsgevonden. Hieraan deden 10 deelnemers mee.Tijdens de periode van de Internationale Aids Conferentie is een groep naar de bijeenkomst 'Power of Love', georganiseerd door Volle Maan in Theater DeLaMar Amsterdam, geweest.