Regio Brabant in 2017

Gepubliceerd: 01 mei 2018

Regio Brabant organiseert verschillende bijeenkomsten voor hiv-positieve mannen en vrouwen en direct betrokkenen. De doelgroep wordt bereikt door flyers, via informatie op de site van de Hiv Vereniging, plus> en mond-tot-mond reclame.

Café Positief

In 2017 zijn er 8 bijeenkomsten van Café Positief geweest in de Harmonie in Tilburg. Gemiddeld waren er tussen de 15 en 25 bezoekers per avond. Er waren drie speciale bijeenkomsten. De eerste was de Barbecue in juni waarbij 36 personen aanwezig waren. In september openden we weer na de zomervakantie met een themabijeenkomst. Hier kwamen 30 deelnemers op af. Bij de kerstborrel in december hadden we 28 bezoekers.

Tam-Tam bijeenkomsten

Het ledenaantal is ongeveer gelijk gebleven.(40). In februari is een van onze leden overleden aan de gevolgen van aids. Hij was helaas niet therapietrouw. Tijdens de bijeenkomsten staat o.a. informatie over hiv en hiv-gerelateerde onderwerpen op de agenda. De Social Day, het jaarlijks uitje voor leden van Tam-Tam, wil het onderling contact versterken en mensen weerbaarder maken.

We hadden een aantal gasten waaronder:

• M.v.Schijndel van het IOM, een organisatie die mensen helpt terug te keren(vrijwillig) naar het land van herkomst, indien dit veilig kan.
  • R.Brands, jurist van de Hiv Vereniging, om uit te leggen wat er mogelijk is op juridisch gebied wanneer je hiv hebt.
  • B.vd.Ven, hiv verpleegkundige van het Elisabeth Ziekenhuis te Tilburg.
  • Dr Anne Wensing zou komen in September, maar door miscommunicatie met degene die haar afspraken regelde is dit niet doorgegaan omdat ze op vakantie was.

We hebben een stuurgroep opgestart, maar die viel al snel uiteen omdat de gekozen leden niet op kwamen dagen.

Social Day was dit jaar een bezoek aan Madurodam met aansluitend een BBQ bij de Hiv Vereniging regio Haaglanden in Den Haag. In November was er géén bijeenkomst omdat op dezelfde dag het jaarlijks uitje naar Koninklijk Théater Carré gepland stond. “The Power of Love”.

December stond in het teken van het afscheid van de coördinator van Tam-Tam, Ellie. Ze stopt ermee omdat haar werk niet meer gecombineerd kan worden met haar dagelijks leven.