Dagje Enschede

Gepubliceerd: 15 november 2018

Op 30 maart was het tijd voor het derde Dagje in de regio Oost-Nederland. Dit keer was Enschede als locatie gekozen en gezien de opkomst van 20 mensen was dat een mooie plek. Hierbij nog een verslag van de dag.

Op een van de warmste dagen van de eerste maanden van 2019 vond in regio Oost het derde Dagje laats. Dit keer in Enschede waarmee de naam dus Dagje Enschede werd. De opkomt was met 20 mensen wederom mooi. De locatie voor deze middag was Prismare, een wijkcentrum in de wijk Roombeek. Het thema van de middag was dit keer “coming out”, iets waar we als hiv positivo’s allemaal mee te maken hebben.

De inleiding van het thema was het nummer “een goed gesprek” van Gerben Grimmius. Gerben zong dit nummer op Share the power en de tekst raakte ons dermate dat wij hem hebben gevraagd of hij ook bij ons dit nummer wilde zingen. Helaas was Gerben op het moment van het Dagje Enschede in Oostenrijk voor een aantal musicaloptredens maar hij heeft wel een mooie en emotionele inleiding geleverd via een gespreksopname. Het lied kwam wederom binnen bij de aanwezigen. Tijdens het gesprek dat hierna volgde kwamen mooie, serieuze maar ook grappige momenten voorbij. Al met al een hele fijne middag met een enthousiaste club mensen in een veilige omgeving.

Het volgende Dagje zal weer plaats vinden in Deventer, aankomende zaterdag op 29 juni. Meer info klik hier.

- Het kernteam van Oost-Nederland