Jaarverslag 2023 Posidivas

Gepubliceerd: 14 augustus 2024

Lees het jaarverslag 2023 van Posidivas door coördinator Kelly.

Gezellige borrel

Het Posidivas jaar begon met een gezellige borrel bij Stan in Utrecht. Ongeveer 18 vrouwen zijn afgereisd naar Utrecht voor een gezellige middag met elkaar. Onder het genot van een hapje en een drankje worden de meest uitlopende onderwerpen besproken, niks was te gek!

Amsterdam Diner

In 2023 was er veel aandacht in de media voor vrouwen met hiv. Met als hoogte punt op 10 juni het Amsterdam Diner. Die hadden het thema: Aandacht voor vrouwen en meisjes met hiv. Onze voorzitter Reina Foppen gaf een krachtige toespraak en werd er een video getoond van een interview van vier vrouwen (Kelly, Farida, Saanna & Liako). Daarna stonden we op het podium met 40 krachtige vrouwen! tijdens het nummer 'This is me!' uit de film The Greatest Showman. Een ervaring om nooit te vergeten! Farida zegt hierover: 'Deze ervaring heeft mij zo'n enorme positieve energieboost gegeven, ik denk dat ik nu alles aan kan!' Het Amsterdam Diner geeft €150.000 voor projecten ter ondersteuning voor vrouwen met hiv.

Foto: Nathan Reinds

Koeschilderen

In september hebben we een workshop koe schilderen gedaan. Met een clubje vrouwen zijn we creatief bezig geweest, ieder heeft zijn eigen koe beschilderd en mee naar huis genomen. Er werd ook volop gekletst en ervaringen uitgewisseld. We sloten deze gezellige middag af met een borrel.

The Power of Love

11 November was de Power of Love in het Beatrixtheater in Utrecht. Ook hier werd aandacht besteed aan vrouwen met hiv. Reina Foppen besprak op het podium hoe Liako, Saanna, Farida en Kelly de video en het optreden van de vrouwen tijdens het Amsterdam Diner hebben beleefd. Daarna zong Karin Bloemen tot veler verrassing het nummer 'This Is Me!' en kwamen er spontaan  veel vrouwen op het podium. De zichtbare empowerment van vrouwen met hiv krijgt een vervolg.

Reina in gesprek met Liako, Kelly, Farida & Saanna
Foto: Marjolein Annegarn

Meer lezen?

Jaarverslag 2023 van de Hiv Vereniging.